luni, 12 martie 2012

Salata cu aroma de ... canepa

Cand am citit titlul postarii de pe blogul Bogdanei m-am imaginat o campanie de promovare a vechilor traditii de tesut. Asta pentru ca acest cuvant, canepa, ma duce cu gandul la stergarele bunicii care atarnau batoase in cuiul de langa chiuveta. Cateodata le duc dorul. Asa aspre cum erau ele absorbeau intr-o clipita apa de pe maini, spre deosebire de majoritatea celor din ziua de azi pe care linistit le poti folosi drept protectie waterproof, asa de bine absorb apa.
In bucatarie nu am folosit niciodata canepa, si am fost foarte placut surprinsa sa aflu ii beneficiile si cate se pot obtine din semintele ei.
Am ales de pe Canah Shop 2 produse: uleiul de canepa presat la rece si fibrele din seminte de canepa, fiecare folosit pentru a pregati o alta reteta.
 Iata cele doua retete:

Coctail ptr varsta a treia:

- un pahar de iaurt
- o lingura fibre din seminte de canepa
- o lingurita miere
Se amesteca cele trei ingrediente si se serveste pe post de mic dejun bunicului :) Coctailul face minuni la digestia incetinita a persoanelor de varsta a treia.

Salata Caesar a la Canah:

- salata iceberg
- 150 g piept de pui la gratar
- 2 felii de paine integrala (daca are si seminte de canepa este perfect) prajite
- o mana de parmezan razuit
ptr dressing:
- un galbenus ou
- un catel usturoi pisat
- o jumatate lingurita mustar
- o lingutita sos Worchester
- o lingura suc lamaie
- piper
-sare
- 1/3 cana ulei din seminte de canepa.
Salata se pregateste astfel: se rup foile de salata in bucatele mici, se prajeste la gratar pieptul de pui asezonat in prealabil cu sare si piper, apoi se portioneaza. Se prajeste painea si se taie in cubulete (pentru cei grabiti se pot folosi crutoanele din comert).
Pentru dressing se amesteca intr-un castronel toate ingredinetele mai putin uleiul, pana ce se obtine un ametec omogen. Se adauga treptat uleiul si se incorporeaza folosind telul.
Intr-un castron mare se aseaza salata taiata, puiul, painea, parmezanul razuit si la urma dressing-ul. Se amesteca bine si se savureza pe indelete, departe de ochii curiosilor :), altfel trebuie impartita.

Am ales salata Cezar pentru ca este una din preferatele mele. Imi place pentru ca se simte pregnant gustul si aroma uleiului de masline folosit in reteta originala. Si pentru ca Bogdana a laudat exact aceste calitati ale uleiului din seminte de canepa, sunt sigura ca noua reteta va fi un real succes.
Pofta buna!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu