joi, 8 martie 2012

Super-mega-ultra update

"Loc ar fi da' n-ai cum sta"
Cam asa se traduce perioada asta de "nada de nada" de pe blog.
Alma a crescut, face o gramada de chestii noi, dar din pacate toate ma implica si pe mine asa ca timpul alocat altei activitati s-a restrans la cateva minute. Si acestea trebuie impartite intre necesitatile mele zilnice.
Pentru altceva timp ioc!
Asa ca incep sa profit de momentele in care Alma exploreaza cu premergatorul camera ptr a aduce la zi jurnalul.
Alimentatie:
De la 5 luni am introdus piureul de legume din supa facuta special ptr ea: esec total. Am ramas o perioada doar pe piureul de fructe si dupa 6 luni i-am dat legumele si carnita din supa ptr noi (bineinteles scoase inainte de a adauga sarea). Tot un esec total a fost si piureul de cartofi pe care am vrut sa il fac cu lapte de-al ei. Puteam linistit sa ma apuc sa decorez peretii si tavanul bucatariei, atat de elastic si lipicios a iesit. Asa ca, am ajuns sa il pregatesc cu lapte de vaca. De atunci e mancarea ei preferata, mai ales daca adaug si o lingurita de branza de vaci in el.
O alta mancare preferata de ea este spanacul cu galbenus de ou. Chiar daca in ultimele doua dati nu a mai lins castronasul, o buna perioada de timp manca tot-tot.
Momentan cam astea ar fi felurile principale de mancare pe care i le rotesc: piure de legume cu carnita si cateodata si orez, spanac cu galbenus de ou si piure de cartofi cu carnita sau branza de vaci.
De cateva zile am gasit marca de iaurt pe care sa o pape si Alma: Danone Cremosso (mersi nasa ptr sfat). Initial incercasem cu Napolact dar cred ca era prea acru pentru gustul ei. Alaltaieri a ras o cutiuta de 125g de Cremosso si cateva lingurite bune dintr-un iaurt cu biscuiti (care a fost prea dulce ptr gustul ei pentru ca nu s-a mai aventurat la el).
In rest ma gandesc serios la alte feluri de mancare pe care i le-as putea introduce la o a treia masa. Pana acum sugestiile din partea mamei au fost gris cu lapte, orez cu lapte si lapte cu biscuiti.
Am avut o tentativa de a pregati macaroane cu branza, dar s-a terminat urat. Am cumparat paste pe care scria ca sunt fara ou, le-am fiert, dar cand le-am pus in blendar sa le maruntesc, s-au lipit efectiv de peretii vasului.
Am gasit inj schimb niste paste alfabet minuscule pe care ma gandesc ca nu ar mai trebui sa le maruntesc dar din pacate contin ou asa ca stau inca in dubiu daca sa i le dau sau nu.
Inaltime si greutate
Pana la 6 luni Alma lua lunar cam 400g si 1, maxim 2 cm in inaltime. Uimitor la masuratoarea de 7 luni am aflat ca luase 800g si 3 cm in inaltime - cel mai probabil din cauza puseului de crestere de la aceasta varsta.
So, la 7 luni Alma avea 6500g si 68 cm.
Progrese motorii
La 6 luni Alma a reusit performanta de a se intoarce singuira de pe spate pe burta. Invers reusa de vreo 2 saptamani. Cu statul in fundulet nu i-a prea iesit pana recent in sensul in care nu reusea sa mentina pozitia decat pret de cateva secunde.
In schimb de la 7 luni ne-a adus la cunostiunta faptul ca ii place sa fie tinuta in picioruse. Mama profita de orice moment ca sa o tina cu talpiule pe picioarele ei sa sa ii repete: Stangul, dreptul, stangul, dreptul.
Eu am incercat sa ii explic ca nu o sa aiba succes, dar cred ca Alma s-a ambitionat sa imi demonstreze ca m-am inselat. De ieri merge cativa pasi sustinuta de sub brate.
In premergator am pus-o de la 7 luni jumate, cate 5 minute in fiecare zi. Bineinteles l-am reglat astfel incat genunchii sa fie flexati cand sedea in el si am fost atenti ca de fiecare data sa cale pe toata talpa. Daca la inceput se multumea sa admire jucariile de poe premergator, dupa cateva zile a incepout sa se ridice pret de cateva secunde, apoi pentru tot mai mult timp. Acum ma alearga prin toata casa si eu sunt tot dupa ea de frica sa nu bage mana la flori sau pe la calorifere.
Mersul de-a busilea este inca in faza de experiment adica se ridica in patru labe, se leagana fata-spate, rar muta cate un picior si apoi isi da drumul in nas.
Singurul lucru pe care inca nu l-a facut este sa se ridice singura in piucioare in patut
Dentitie
De ieri s-a ivit coltul primului dintisor, asta dupa trei saptamani in care se trezeste de de cel putin 3 ori pe noapte urland.
That's all, for now at least!
P.S. Hai ca pun si cateva poze recente:



2 comentarii:

  1. Chiar imi era dor sa aud de voi!!! E o scumpa Alma, dulce dulce de numa!!! Si imi place freza ei din prima poza la nebunie :-)
    Va pupam, mai asteptam vesti si poze :-)

    RăspundețiȘtergere
  2. Simona, si noua ne-a fost dor de voi.
    Freza e marca tati. Incearca saracul.dupa fiecare baie sa il aranjeze cu uscatorul, dar Alma nu prea are rabdare. Asa ca freza iese mai tot timpul punk!
    Va pupam.

    RăspundețiȘtergere