miercuri, 27 iulie 2011

Update

In sfarsit un moment de respiro ptr a putea aduce la zi povestea noastra.
Am incheiat povestea nasterii cu ziua de marti, zi in care am ajuns acasa.
Au trecut de atunci 2 saptamani. Au fost 2 sapatamani foarte grele, dar au trecut.
Prima problema cu care ne-am confruntat au fost sanii.
Nu am avut, si nici acum nu am sfarcuri pe care ea sa le poata prinde ca sa suga.
Asa ca am apelat la muls. A fost cel mai dureros proces prin care am trecut. De 2 ori pe zi, o tanti care face minuni, venea si imi killer-ea sanii.
Am fost de cateva ori pe punctul de a renunta, convinsa ca nu o sa pot alapta niciodata si ca nu mai pot suporta durerile mulsului.
Bine am facut ca nu am renuntat. Acum am ajuns de o hranesc exclusiv la san (cu mameloane de silicon, ce-i drept) si e tare bine.
Durerile au trecut, iar acum ne luptam sa producem suficient lapte ca sa ii ajunga mamarutei.
Somnul a fost problema nr. 2. Nu atat ptr ea, care, daca era satula, dormea, ci ptr mine, care nu reuseam sa dorm mai mult de 1.5 h odata. Dar, incet incet, ne-am obisnuit. Am ajuns sa dormim noaptea cate 4 cate odata chiar 5 ore, si asta incepe sa se vada. Eu nu mai am cearcanele pana la genunchi, iar fata a inceput sa ia in greutate.
Problema nr.3 persista si acum, si din pacate s-a acutizat. Colicile isi scot nasul tot mai des, dar de ieri am gasit si solutia: uscatorul de par. O cura de 10-15 minute de aer cald pe burtica face minuni.
Ce am mai experimentat in aceste 2 saptamani? Pai am ajuns experti in baita (prima experienta s-a lasat cu urlete din cauza apei prea reci), in schimbat, in imbracat, am inceput sa recunoastem tipurile de plans (pe cel de mi-e foame si ma doare burta ii stim de la o posta), ce sa mai, mintenas ajungem premianti cu coronita.
Cam asa au trecut primele 2 saptamani acasa.

3 comentarii:

  1. Greu tare pentru voi - dar sa stii ca de acum va fi din ce in ce mai usor, va veti cunoaste din ce in ce mai bine. Somnul e cheia tuturor rezolvarilor, daca apuci sa dormi poti sa muti si muntii din loc - asa ca daca ai fetita atat de cuminte care te lasa sa dormi, profita cat poti! :-)))) O mama odihnita e o mama mult mai buna si mai atenta :-)))
    Cat despre colici, vestea rea e ca fiecare copil e altfel, ce merge la unul nu neaparat functioneaza si la altul; vestea buna e ca la un moment dat trec si uiti de ele :-))) Eu am baut cantitati industriale de ceai de chimen, ca sa treaca in lapte (copiii mei nu au baut ceai niciunul, si aici doctorii nu recomanda sa dai ceai sau alte lichide nou-nascutului, in afara de lapte matern), multa gimnastica cu piciorusele (gen bicicleta), care le si place la nebunie pentru ca interactioneaza cu tine si te vad in ochi, masaj pe burtica in sensul acelor de ceas (ca sa directionezi gazele). Daca reusesti sa-ti dai seama care e cauza colicilor (stai, nu da cu rosii dupa mine ca nu stiu sa ma exprim, cauza din care o doare burtica mai rau), poti incerca si leacuri faimoase din farmacie. In sensul ca de exemplu, eu mi-am dat seama ca la Robbie s-a dezvoltat flora intestinala mai greu, lui i-am dat gripe water (apa de marar cu chimen) picaturi; iar problema Micai era data de faptul ca facea gaze multe care se adunau intr-o bula mare in burtica si pana iesea o durea rau - ei i-am dat ovol, picaturi care sparg bulele de gaz in bule mai mici - nu stiu cum se cheama echivalentele la voi, dar trebuie sa existe in orice farmacie. Bineinteles fara aditivi, fara zahar si fara alcool (cine e atat de sarit de pe fix ca sa fabrice produse pentru nou-nascuti cu substantele enumerate mai sus, n-am putut niciodata sa inteleg).
    Eu zic ca pentru doua saptamani stati extraordinar de bine (cand imi aduc aminte ce siderati eram noi la primele doua saptamani ale copilului imi vine sa rad de numa), va dorim multa sanatate si progrese :-)))) Poze, ceva?!
    Va pupam!

    RăspundețiȘtergere
  2. De dormit, dorm, dar numai noaptea. in timpul zilei, oricat de obosita as fi nu reusesc.
    In legatura cu colicii, nici nu stiu ce ii provoaca. Tot ce stiu e ca in timpul zilei are momente, mai ales inainte sa aiba scaun cand efectiv tipa de durere. Iar scaunul vine intotdeauna insotit de zgomot.
    Noul nostru prieten e uscatorul de par, care o mai linistetste cat de cat. In rest, somnul in brate, la caldura ii mai face bine, dar tare mi-e frica ca se invata cu narav.
    Am inceput sa beau, ptr lactatie, compot de mere. E adevarat ca mama fierbe si putin zahar cu fructele. Oare asta sa fie cauza?
    Oricum, de miercuri, renuntam la compot in favoarea unui tratament naturist ptr stimularea lactatiei. Speram ca acela sa dea roade si colicii sa plece odata cu compotul.
    Poze, in postul urmator!
    Va pupam si noi!

    RăspundețiȘtergere
  3. Apropo, iar trebuie sa ma bag in seama :-) Dar ai mentionat cuvintele naturist si lactatie :-)))) e vina ta, hehe. Fulgi de ovaz si ceai de fenicul. Mai naturist de atata nu cred ca se poate :-))) Eu am baut la inceput doua saptamani ceai de fenicul dupa care a trebuit sa ma opresc ca dadeam pe afara rau de tot...
    Va pupam!

    RăspundețiȘtergere